Saturday, November 27, 2010

Happy Frog and I: Froggy on the Move - Louisiana Museum and Gardens, Denmark

Happy Frog and I: Froggy on the Move - Louisiana Museum and Gardens, Denmark

Image by FlamingText.com

National Children's Science Congress-2010

Image by FlamingText.com
18th National Children's Science Congress-2010
నేషనల్ చిల్డ్రన్స్ సైన్సు కాంగ్రెస్ ఎగ్క్షిబిశన్ ది 11 .11 .2010 న శ్రీ రామకృష్ణ పబ్లిక్ స్కూల్, కాకినాడ లో జరిగినది. దీని గురిచి మా స్కూల్ నుంచి ఇద్దరు విద్యార్దులను తీసుకొని వెల్లడ మైనది. స్కూల్ నుండి ఉదయం  8 గంటలకు బయలుదేరి వెల్లడ మైనది. రిజిస్ట్రేషన్ అవి పూర్తి చేసుకోవడానికి 10 .30 గంటలు ఐనది. మేము తీసుకొని వెళ్లిన ప్రాజెక్ట్ మృతిక క్రమక్షయం ( Soil Erosion ). మా డిస్ప్లే ఉంచాడ మైనది. ప్రాజెక్ట్ ను డైరెక్ట్ గా Judges దగ్గరకు ఒకరి తరువాత ఒకరిని పిలిచారు మా నెంబర్ రాగానే మా స్కూల్ విద్యార్దులు వెళ్లి ప్రాజెక్ట్ గూర్చి చెప్పినారు. ప్రాజెక్ట్ అంత చక్కగా చెప్పినామని పిల్లు చెప్పడం జరిగినది. బిల్డింగ్ క్రింది రూం లోనికి వెళ్ళమని చెప్పినారు. మా ప్రాజెక్ట్ ను తీసుకొని అక్కడ ఉంచటం జరిగినది. విసితొర్స్ వచ్చి అందరి ప్రాజెక్ట్ లు చూస్తారని అనుకున్నాము. మా విద్యార్దులు కూడా అందరి ప్రాజెక్ట్ లు చూడవచు అని సరదా పడ్డారు. కాని ఓబ్సేర్వేర్స్ (Judges ) దగ్గరకు వెళ్లి ప్రాజెక్ట్ గూర్చి చెప్పిన తరువాత అందరు వారి వారి ప్రాజెక్ట్స్ ను తిరిగి ప్యాక్ చేసుకొనినారు. ఎవరు కూడా డిస్ప్లే కి ఉంచలేదు. ఇతర స్కూల్ విద్యార్దులు వచ్చి ఎవరు చూడలేదు. మరియు మేముకూడా ఫస్ట్ , సెకండ్, థర్డ్ వచ్చిన వారి ప్రాజెక్ట్ లను చూడలేదు. ప్రిజెస్ ఏవిధంగా సెలెక్ట్ ఐనోదో తెలియలేదు. చక్కగా అన్ని ప్రాజెక్ట్ లు చూసి ఇన్స్పిరే అవ్వడానికి ఏవి ఎలా తయరుచేసారో తెలియలేదు. 
స్కూల్ ఎంట్రన్సు దగ్గర గల బ్యానర్
స్కూల్ దగ్గర విద్యార్దులు ప్రాజెక్ట్ ను తాయారు చేస్తున్నారు
స్కూల్ దగ్గర విద్యార్దులు ప్రాజెక్ట్ ను తాయారు చేస్తున్నారు
స్కూల్ దగ్గర విద్యార్దులు ప్రాజెక్ట్ ను తాయారు చేస్తున్నారు
స్కూల్ దగ్గర విద్యార్దులు ప్రాజెక్ట్ ను తయారు చేస్తున్నారు
అబ్సోర్వేర్స్ (Jedges ) దగ్గరకు వెళ్ళాడని సిద్దం గా వున్నా విద్యార్ధి  ప్రాజెక్ట్ బయో గ్యాస్

మేము తయారు చేసిన ప్రాజెక్ట్ మృతిక క్రమక్షయం ( Soil Erosion )

Wednesday, November 24, 2010

Job Chart of Mandal Education Officers

Image by FlamingText.com
Job Chart of the Mandal Education Officers defined in the following order. 
Rc.No. 1998/C2-1/96 of C & DSE A.P.Hyderabad, Dt.16-08-1996
 I. Academic Functions :
A. Inspections and Visits : 
  1. To draw a programme for academic year namely June-May in the prescribed form for the inspection of Primary/Upper Primary/Night Primary Schools in prescribed proforma and submit to District Educational Officer for approval by 30th April preceding the year to which it relates.
  2. Every Primary/Upper Primary School shoulbd be covered by one inspection, one follow up visit and surprise visit.
  3. In addition to annual inspection, surprise visits, visits for impraovement should be made by the Mandal Educational Officers in their jurisdictions.
  4. At least 5% of the Non-Formal Educational centres should be visited by the Mandal Educational Officers in every month.
  5. At least two adult literacy centres should be visited in every month.
  6. Monthly submission of inspection visit reports to Deputy Educational Officers by 5th every month.
  7. Maintenane of inspection visit charts.
  8. Inspection and visits to hostels.
B.Conduct of Meeting and Organisation of Seminars and Workshops
  1. To assist the District Educational Officers/Deputy Educational Officers and other Allied Agencies in organising meetings. seminaries and workshops to improve professional connections.
  2. Organisation of School complex programme in every month.
  3. To conduct teachers association meetings in every monthand providing guidance to teachers both academically and administratively. 
C. Academic and Innovative Practices for Improvement of Quality of Education in Primary Schools/Upper Primary Schools.
  1. Giving demonstration lesson and organising demonstration lessons by competent teachers adopting modern techniques and trends of teaching.
  2. Adoption of one "C" category of School and develop it as model school through special visits , inspections and providing Model lessons.
  3. Trying out innovation in selected schools.
  4. Scrutiny of evaluation tools and procedures adopted and assessing their quality in the School academic activities.
  5. Assessing the school on the basis of their performance in curricular and Co-curricular activities and bestowing more attention on these schools below the minimum level, as a priority. The Mandal Educational Officers should classify and identify the School on the criteria.
  6. Providing guidance in the preparation and implementation of institutions and instructional plan and programme of supervised study and remedial instructions.
  7. To encourage teachers in under taking research programme viz., Action reasearch work programmed learning, experimental project etc.

II.ADMINISTRATIVE FUNCTIONS :
A.Opening of New primary Schools, Up-gradation of Primary Schools, Proposal for Recognition of Primary Schools/Upper Primary Schools etc.
  1.  Sponsoring proposals for opening of new primary Schools in Schools less centres to the District Educational Officers.
  2. Sponsorning proposals for up-gradation of primary Schools into Upper Primary Schools to District Educational Officers.
  3. Recommendation of uneconomic primnary Schools / upper primary Schools to foreclosure if necessary.
  4. Sponsoring proposals for the shifting of defunct or uneconomic Primary Schools / Upper Primary Schools to needy places with the provision.
  5. Indentification of School less centres and updating schools survey annually.
  6. Sponsoring proposals for temporary Recognition and permanent Recognition of Primary Schools / Upper Primary Schools.
  7. Scrutinizing applications for Recognition and grant-in-aid in respect of Non-Government Schools and request for adhoc grant.

Monday, November 22, 2010

SSC (10TH CLASS) & INTERMEDIATE PUBLIC EXAMS-2011 TIME TABLE

Image by FlamingText.com
SSC ( 10TH CLASS ) PUBLIC EXAMINATIONS – 2011

TIME-TABLE

DAY & DATE
SUBJECT & PAPER
TIME
PAPER CODE
24.03.2011

Thursday
First Language Paper-1 (Group-A)
9.30am to 12noon
01T,01A,01K,01U
01'O',01H,01M
First Language Paper=1
(Composite Course)
9.30am to 12noon
03T,03A,03K,03U
03'O',03H,03M
25.03.2011 Friday
First Language Paper-2
(Group-A)
9.30am to 12noon
02T,02A,02K,02U,
02'O',02H,02M
First Language Paper-2
(Composite Course)
9.30am to 10.30am
04S,05,06,07T,07K,
07U,08H
O.S.S.C. Main Language Paper-1 (Sanskrit, Arabic, Parshian)
9.30am to 12noon
23,25,27
26.03.2011 Saturday
Second Language
9.30am to 12noon
09H,09T11
11E & 11U
28.03.2011 Monday
English Paper-1
9.30am to 12noon
13E, 29E
29.03.2011 Tuesday
English Paper-2
9.30am to 12noon
14E, 30E
30.03.2011 Wednesday
Mathematics Paper-1
9.30am to 12noon
15E,15T,15A,15K,15U
15'O',15H,15M
31.03.2011 Thursday
Mathematics Paper-2
9.30am to 12noon
16E,16T,16A,16K,16U
16'O',16H,16M
01.04.2011 Friday
General Science Paper-1
9.30am to 12noon
19E,19T,19A,19K,19U
19'O',19H,19M
02.04.2011 Saturday
General Science Paper-2
9.30am to 12noon
20E,20T,20A,20K,20U
20'O',20H,20M
06.04.2011 Wednesday
Social Studies Paper-1
9.30am to 12noon
21E,21T,21A,21K,21U
21'O',21H,21M
07.04.2011 Thursday
Social Studies Paper-2
9.30am to 12noon
22E,22T,22A,22K,22U
22'O',22H,22M
08.04.2011 Friday
OSSC Main Language Paper-2 (Sanskrit, Arabic, Parshian)
9.30am to 12noon
24,26,28
09.04.2011
SSC Vocational Course (Main)
9.30am to 11.30am
31 to 59

to Download Time table Click Here ! ! !
BOARD OF INTERMEDIATE, A.P PUBLIC EXAMINATION – 2011
TIME-TABLE

TIME 8.00AM TO 11AM
31ST JANUARY ,2011------- Environment Exam
Practical Examination : From 3rd February,2011 to 22nd February,2011

DAY & DATE
FIRST YEAR EXAMS
DAY & DATE
SECOND YEAR EXAMS
07.03.2011 Monday
Part-2
Second Language Paper-1
08.03.2011
Tuesday
Part-2
Second Language Paper-2
09.03.2011 Wednesday
Part-1 English Paper-1
10.03.2011 Thursday
Part-1 English Paper-2
11.03.2011 Friday
Part-3
Maths Paper-1A
Botany Paper-1
Physics Paper-1
Psychology Paper-1
12.03.2011 Saturday
Part-3
Maths Paper-2A
Botany Paper-2
Physics Paper-2
Psychology Paper-2
14.03.2011 Monday
Maths Paper-1B
Zoology Paper-1
History Papr-1
15.03.2011 Tuesday
Maths Paper-2B
Zoology Paper-2
History Papr-2
16.03.2011 Wednesday
Physics Paper-1
Economics Paper-1
Classical Language Paper-1
17.03.2011 Thursday
Physics Paper-2
Economics Paper-2
Classical Language Paper-2
18.03.2011 Friday
Chemistry Paper-1
Commerce Paper-1
Sociology Paper-1
Fine Arts, Music Paper-1
21.03.2011 Monday
Chemistry Paper-2
Commerce Paper-2
Sociology Paper-2
Fine Arts, Music Paper-2
22.03.2011 Tuesday
Geology Paper-1
Home Science Paper-1
Public Administration Paper-1
Logic Paper-1
Geography Paper-1
Bridge Course Maths Paper-1(Only BiPC Students)
23.03.2011 Wednesday
Geology Paper-2
Home Science Paper-2
Public Administration Paper-2
Logic Paper-2
Geography Paper-2
Bridge Course Maths Paper-2(Only BiPC Students)
24.03.2011 Thursday
Modern Language Paper-1
25.03.2011 Friday
Modern Language Paper-2

 

New Furniture was Distributed

Image by FlamingText.com

New furniture was distributed in Z.P.P.High School, Rayabhupalapatnam. The furniture was construed by School Education Committe. It is great achievement. Rayabhupalapatnam was located in rural area. The School Education Committee purchase the new furniture to the school. The furniture opened by Grama Sarpanch Smt.Tekumudi Gangabhavani & M.P.T.C Member Smt. Undavalli Sita Mahalakshmi and School Headmaster Sri. Md.Abdul Haq.
Smt.Tekumudi Ganga Bhavani, Grama Sarpanch Inaugurated the New School Furniture

New Furniture Opened by Smt.T.GanganBhavani, Gram Sarpanch, R.B.Patnam
Furniture opened by MPTC Member Smt.U Sitha Mahalaxmi, R.B.Patnam

Saturday, November 20, 2010

Job Chart of Mandal Resource Persons (MRP's)

Image by FlamingText.com

మండల రేసోర్సు పెర్సన్స్ వీళ్ళు టీచర్ గా పనిచేస్తున్న వారె యం ఆర్ పి నియమించబడతారు వీళ్ళకు టీచింగ్  పోస్ట్ లో ఉన్న కష్ట నష్టాలూ అన్ని తెలుసు కానీ వీరు యం ఆర్ పి గా రాగానే టీచర్ మీదనే జులుం ప్రదర్శిస్తారు ఇప్పుడు పనిచేస్తున్నవారేవరికి వారియొక్క డ్యూటీ చార్ట్ గూర్చి తెలియదు వీరియొక్క డ్యూటీ చార్ట్ ఆంధ్ర ప్రదేశ్ గవర్నమెంట్ ఈ క్రింది ప్రొసీడింగ్  ద్వార నిర్ణయించినది దానిని మన టీచర్స్ అందరి కొరకు
Proceedings Rc. No. 5837/b6/DPEP/98, Edn., Dt.21-11-1998
Component : 
  1. Training
  2. Academic Support
  3. Community MObilisation















1.Training :
  1. MRP should act as Resource Person in all the taining programmes.
  2. MRP SHOULD identify the training needs of the teachers.
  3. MRP should develop and collect exemplary material innovative activities and other materials related pedagogy.
  4. MRP should develop activity packs/ banks for all units in all the subject areas for primary classes.
  5. MRP should plan for the conduct of training programme.
  6. MRP should record and disseminate good practices he notice on job.
  7. MRP should Document the training programme proceedings.